oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille!

mulle tämä päivä oli oikeastaan ihan normi, vaikka radion mukaan onkin vuoden toisteksi vilkkain korttipäivä. itse sain juurikin yhtä monta korttia kun lähetin, kauniit ja pyöreät nolla. ala-asteella ystävänpäivä ja joulukortit olivat vielä tosi kova juttu, parhaimmille kavereille taidettiin antaa jopa jotakin lahjojakin. nykyään tuon kaltaiset hömpötykset on jo unohdettu, ja pelkkä halaus ja hyvän ystävänpäivän toivotus riittää ihan hyvin! koulussakaan ei ollut mitään erityistä ystävänpäiväohjelmaa, paitsi jokavuotinen halikilpailu jossa muutamalle tyypille annetaan kaulaan iso sydän joihin he keräävät niiden ihmisten nimiä joita ovat halanneet. mä päätin etten itse kysy keneltäkään näiltä saako heitä halata, mutta halaan kyllä jos tulevat itse sitä pyytämään. halasin sitten kasun yybersuloista ja pientä seiskaluokkalaista pikkuveljeä ja jaakkoa kaksi kertaa. toinen ystävänpäivään liittyvä erikoisuus oli se, että ruokalassa saatiin jäätelöä. se oli kyllä selvästi joku pienin ja halvin mahdollinen jäätelö mitä markkinoilta löytyy, mut maistui silti pehmikseltä joten oli hyvää! se siitä tästä päivästä sitten.

koska nyt kerran ystävänpäivä on, pakkohan munkin on siihen jotenkin ottaa kantaa. niinkuin jessicallekkin kotimatkalla kerroin, oon valinnut ton tämänpäiväisen biisin jo aikoja sitten (ainakin muutama päivä sitten) ja otsikonki oon jo aikasemmin miettinyt. tämä itse pääteksti tulee kyllä iha jostakin mielen synkistä sopukoista niinkuin aina. mulla on nyt kuitenkin sellainen olo et voisin blogin kanssa juhlistaa ystävänpäivää vaikka kertomalla mun ystävistä ja kavereista. kerron vaan kuudesta henkilöstä, jotka kaikki lukevat tätä blogia. osan heistä olen tuntenut jo tosi kauan, osan vasta ihan vähän aikaa. kaikkiin olen tutustunut koulussa ja sen lisäksi heitä kaikkia yhdistää se että he ovat kivoja. tosi kivoja. toivon että tulen ysin jälkeen pitämään yhteyttä vielä joka ikisen kanssa, vaikkei enää päivittäin koulussa nähdäkkään! lista ei ole missään järjestyksessä, lähinnä naiset ensin -perjaatteella mennään!

bloki2.jpg

ensimmäisenä tulee ansku, tietysti. ansku on ykkönen. ansku on ihana. ehdottomasti yksi ihanimmista ellei ihanin! ollaan tunnettu vajaa viisi vuotta, mut toivottavasti pysytään ystävinä vielä pitkään, eikä meitä erota esimerkiks se, ettei kesäloman jälkeen jatketakkaan samassa koulussa ja nähdä joka päivä. en kylläkään usko niin tapahtuvan, siis ettei pysyttäis kavereina. ansku on tosi kiva tyttö. ehkä ainut henkilö maailmassa jolle pystyn ihan rehellisesti puhumaan ihan kaikesta. ja mä en ole sellainen henkilö joka helposti omista asioistaan avautuis. ansku on opettanut sen mulle. on ansku kyllä opettanut mulle monia muitakin asioita vuosien varrella. joskus riidelläänkin. oikeastaan anskun kanssa riidellään ehkä useiten kaikista mun kavereista. mut kuitenkaan riidat ei meitä ole koskaan erottanut, vaan lähinnä vahvistanut meidän ystävyyttä. ja mikä ei tapa, se vahvistaa, niinkuin smak:kin on joskus nuoruusvuosinaan viisaasti laulanut. anskussa parasta asiaa on mahdotonta sanoa. tai ehkä se on kuitenkin se sataprosenttinen luottamus ja rehellisyys. ja ne jutut. kaksimieliset ja sairaat jutut johon ansku saa mutkin mukaan, ja sitten molemmat nauraa. anskusta sais tekstiä vaikka millä mitalla, mut tämä kappale on jo näin pitkä, joten on ehkä enemmän kuin reilua siirtyä jo seuraavaan ihmiseen. kaiken anskuun liittyvän voin kuitenkin referoida yhteen sanaa: rakkaus.

anskun jälkeen tulee tottakai jessica! jessica on aivan ihana sekopää! prinsessa (ei pikkuprinsessa koska jessica on niin hurjan pitkä, jotain kolme metriä!)! jessican kanssa ollaan oltu kavereita, samalla luokalla, ekasta asti, mutta tutustuttiin paremmin vasta joskus kahdeksannen luokan aikana. ja onneksi tutustuttiin! jessicalla on mielettömiä juttuja ja ideoita, ihan sekopäisiä. mut välillä sen kanssa saa aikaan tosi syvällisiäkin keskusteluja. ja arvostan tosi paljon ihmisessä kumpaakin piirrettä, hauskuutta ja taitoa osata keskustella järkeviä! vaikka jessica joskus vaikuttaa tosi blondilta, se on oikeasti tosi viisas tyttö! ainut huono puoli jessicassa on että sillä on tosi laihat sormet ja mua pelottaa aina että pian ne menee poikki! toivon tosi paljon että tullaan ysin jälkeen pitämään myös jessican kanssa yhteyttä, koska siitäkin on tullut tämän kaiken myötä mulle tosi mielettömän tärkeä ihminen!

iitu. iitu on ihana blondi. iitu on paras reissukaveri, sen kanssa on kivointa reissata ympäri suomea näyttelyissä ja muissakin mahdollisissa jutuissa, esimerkiks ihan vaan perus laivaristeilyillä tai missä tahansa. on iitun kanssa tosi kivaa muuallakin, ihan täällä lähelläkin, koulussa, kaupungilla tai vaikka meillä tai sitten heillä. ja tottakai lenkillä! iitu on lenkkikaveri. odotan jo innolla kesää et pääsen taas tytön kanssa lenkkeilemään! iitun kanssa on myös kivointa käydä jossakin randomeissa paikoissa valokuvaamassa! ja iitu kuluu myöskin siihen ihmisryhmään, niinkuin tarkemmin ajateltuna kaikki tässä mainitsemani kaverit, jotka osaavat olla tosi sekopäisiä ja mielettömän hassuja, mut toisaalta myös syvällisiä! iitun kanssa on tullut koettua yhdessä niin paljon, ettei siihen kaikkeen riitä tämä blogi. iitu on tosi ihana pikkuinen plösö kiinalainen!

bloki.jpg

seuraavana on vuorossa tiia. voi tiiatiia! suomenmestari! ollaan oltu kavereita ekasta asti. toivottavasti tullaan olemaan vielä monen monta vuotta. joskus toisten naamat ja tavat todella ärsyttää, mut kyllä meillä voi olla myös mielettömän hauskaa. tiian kanssa on kiva laulaa singstaria, erityisesti nirvanaa koska se on ehkä ainut biisi jossa milloinkaan voitan! tiia on myös ihana kaappikaveri (vaikka niin on kyllä jessicakin!) koska siltä saa aina ottaa karkkia ja rahaa sun muuta eikä se suutu yleensä paljoa! tiia on myös reissukaveri, jonka kanssa on tullut näyttelyiden perässä käytyä vaikka missä! tiia itseasiassa tutustutti mut koiranäyttelyiden maailmaan ja dalmatialaisiin. ilman tiia tuskin olis piksuakaan. onneksi on siis tiia, ja piksu! kivaa on kaikilla reissuilla useimmiten ollut, vaikka yleensä matkat meneekin tavalla tai toisella pieleen! uskon että mun ja tiian ystävyys ei koulun loppuun todellakaan lopu, ja tullaan pysymään yhdessä vähintäänkin koirien takia ja tietty muutenkin!

sitten tulee ensimmäinen vähemmän naisellinen kaveri (tai no en tiedä onko jessicakaan aina niin naisellinen kun se röyhtäilee ja samoin tiia mut kummiski!)! sakke! sakari on ihana! ollaan tunnettu vasta tosi vähän aikaa vaikka ollaankin saatu nauttia (vittu siel on paskaa) samoista saksantunneista jo seiskan alusta asti. sakari on ihan tosi hassu poika. jo sen olemus saa mut hymyilemään, kuin myös jutut useimmiten. toisaalta sakessakin on tosi syvällinen puoli, ja välillä puhutaan tosi mielenkiintoisista jutuista tosi syvällisiä keskusteluita! mutta sakari on kyllä ihminen jollaista en ole koskaan ennen tavannut. se on niin epäitsekäs ja empaattinen, että jokaisen ihmisen pitäis pyrkiä olemaan samanlaisia, mut tosi harvat siihen pystyy! arvostan sitä piirrettä tositosi paljon!

viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisimpänä tulee tatu! tatu on musiikkimies. ja sekin on myös ihana! se lähettää mulle aina mesessä kaikkia biisejä jotka on silloin tällöin ihan hyviäkin. tatu mm. lähetti mulle ensimmäisen mokoman biisin (kuu saa valtansa auringolta, jota tosin pyysin itse mutta silti) ja onneksi lähettikin, koska rakastuin siihen bändiin ihan täydellisesti. ollaan tatunkin kanssa oltu kavereita vasta vajaan vuoden ajan, vaikka ollaankin oltu sulon musiikissa kasin alusta asti. tatun kanssa on yleensä tosi kivaa ja sekin osaa olla niin mielettömän hauska! eniten arvostan kuitenkin sitä miten tatu kertoo mulle asioitaan. se uskoo että musta ihan oikeasti tulee jonakin päivänä nuorisopsykiatri!

on mulla toki muitakin kavereita kuin nämä kuusi edellämainittua, mutta heistä vaan tuntui parhaalta kirjoittaa. ja he kaikki todennäköisesti myös lukevat nuo tekstit. joten kun varmasti luette myös tämän niin ihan vain tiedoksi: olette aivan tajuttoman ihania kavereita! tämän päivän kirjoitus saa nyt luvan loppua tähän. loppuun vielä biisi, uniikin ootsä mun äijä, jossa tiivistyy oikeastaan kaikki se mitä haluan kavereistani ja kavereilleni sanoa!

bloki3.jpg

kaikki ystävät kaverit ja muut tutut, kaikki blogin lukijat, olette mielettömiä!
ISOSTI RAKKAUTTA JA PUSUJA

ps. sorrgen pojista ei nyt ole kuvia, niitä saatte ihailla galleriassa!
pps. unohdin eilen kirjoittaa tosi merkittävän jutun nimittäis sen kun liikuntatunnilla tein hienon syöksymisen koripallon perään ja mulla on sen takia edelleenkin polvi ruvella et kiva! mut toivottavasti mervi sentään näki miten täysillä yritän siel tunnilla ja annan aina kaikkeni (noot)

yks kysymys
ootsä mun äijä?
tunneksä kuka on pelkkä däni?
mä synnyin voittajaks, mut silti pelkään hävii
ja tarviin sut mun tiimiin, kunnes loppuu matsi
sodas ja rauhas kunnes haudas loppuun asti
kuljetaan samaa reittii tuu vaan puoleen väliin vastaan,
ei sit muulla välii vaik kaikki muu välil paskaa
jos meidän välil paskaa, annatsä anteeksi?
lataatsä pleksii jos rupeesin ahneeksi
mutten oo rupeemas, kun jäbä on mun tukena
ja mäkin oon niin lyhyt et saat must helposti tukea
jos meinaisin hukkuu, vetäisitsä mut pinnalle?
jos ikuisesti nukkuu, toisit kukkii mun haudalle?
oot yks harvoist, jonka vuoksi voisin täältä lähtee
sun tähden sanotaan et ystävät kuin tähdet
ei aina näy taivaal mut ne on silti siellä
ja tiedän et oot siellä siellä

ootsä mun äijä? jos oot mun vierelle astu
lupaatsä olla valmis kantaa tään vastuun?
lupaatsä olla lojaali ja mua kunnioittaa?
jos oon paskana, autat masennuksen voittaa
ootsä mun äijä? jos oot mun vierelle astu
lupaatsä olla valmis kantaa tän vastuun?
ja lupaatsä antaa sun auttavan käden?
ootsä mun äijä siihen asti kunnes täält lähen?

tosi ystävyyt ei mitata biisin teksteissä
ja sitä vannota huvikseen himoperseissä
se ansaitaan arjes tosi elämän testeissä
täs asioit jotka mulle ystävyydes keskeistä
oon aina soiton päässä muista pitää se mieles
kelloon katsomat oon valmis seisoon sun vieres
jos tarviit kuuntelijaa kuuntelen kun psykologi
tai nouseen kanveesista puolestas ku psycho rocky
mä lupaan ettet tuu luottamustas katuu
jos delaat kyl mä vastuuni tajuun
jeesaan muijaas, kuskaan muksut synagogaan
ja kerron et faija oli sydämeltään kookas
ulkopuolelt näkee vaa et teinei hurmaa
mut mulle merkitset ystävyyt, tukee ja turvaa
"ootsä mun äijä?"
kysymättäkin selvää
sunlaistes takii mun ei tarvii huomista pelkää

ootsä mun äijä? jos oot mun vierelle astu
lupaatsä olla valmis kantaa tään vastuun?
lupaatsä olla lojaali ja mua kunnioittaa?
jos oon paskana, autat masennuksen voittaa
ootsä mun äijä? jos oot mun vierelle astu
lupaatsä olla valmis kantaa tän vastuun?
ja lupaatsä antaa sun auttavan käden?
ootsä mun äijä? siihen asti kunnes täält lähen

hei yo, vältän enkun ilmasuu
"what up homeboy?"
nykyää nää pyrkyrit
"it's fucked up homeboy!"
kun en oikeesti tiedä mitää mistää enään
ku kaikki vitun stolkkeritki on ystävii keskenään
en tarvi pellei jotka vaa pisteitä kerää
vaan jonku kattoo mun perää jos joudun ottaa erää
ei ongelma sekää mä pidän sun selän
ja tarvittaes kostan ja sit vast lepään

ootsä mun äijä? jos oot mun vierelle astu
lupaatsä olla valmis kantaa tään vastuun?
lupaatsä olla lojaali ja mua kunnioittaa?
jos oon paskana, autat masennuksen voittaa
ootsä mun äijä? jos oot mun vierelle astu
lupaatsä olla valmis kantaa tän vastuun?
ja lupaatsä antaa sun auttavan käden?
ootsä mun äijä? siihen asti kunnes täält lähen