moikka. unohdin tuosta viimeisimmästä kirjoituksesta yhden päivän merkittävimmän jutun, enkä voi ymmärtää miten saatoin sen unohtaa! no, tässä tulee jatkoa kolmoskohtaan:

matikantunnin lopulla meidän luokkaan tuli puhelu ja puhelun jälkeen ossi sanoi että joku tulee antamaan meille karkkia. arvattiin, tai vähintäänkin toivottiin anskun kanssa että tulija olis adamsson, niinkuin sitten olikin! sillä oli mukana sellainen jätti-iso pussi vaahtokarkkeja joita sitten jakoi meille. ei niitä karkkeja kuitenkaan niin paljoa ollut, että tuskin se niitä ainakaan meidän lisäksi kauhean monelle luokalle jakoi, jos yhdellekään! tunnin jälkeen minä ja ansku sekä myös jessica ja heidi jäätiin vielä juttelemaan adan kanssa ja kyselemään kuulumisia. oli kyllä tosi tosi kiva nähdä ja jutella pitkästä aikaa ja kyllä selvästi huomasi että adakin liikuttui kun muisteli kaikkia juttuja ja kertoi meille mm. läksiäisistään. lisäksi hän kertoi että on ottanut kotona vaan rennosti ja istuttanut kukkia sekä lukenut juorulehtiä! ada kyseli vielä että mihin kouluihin me mennään ysin jälkeen ja sitten lopuksi toivotti vielä hyvää jatkoa! tuli kyllä tosi hyvä mieli tuosta taapamisesta!

sitten kun tämä kamala erhe on korjattu, voinkin siirtyä perjantaihin. eilen aamulla olin lääkärissä ja oltiin siellä kerrankin ajoissa (noin 5 min ennen puolta jolloin mulla oli se aika ja se on tosi ajoissa jo!) mutta sitten mulle tuli ihan sellainen olo että ollaan väärässä paikassa tai vähintäänkin väärään aikaan. no lopulta kuitenkin pääsin sinne hannelen luokse ja sitten harrin luokse ja jeejee. hannele oli ihan kauhuissaan kun kerroin mun mopoilemisesta! harri kuitenkin kirjoitti mulle lääkärintodistuksen sitä mopokorttia varten (näillä ajotaidoilla tunnen olevani aikamoinen uhka liikenteessä)! mutta lääkärissäkäynnin kaikkein paras juttu oli se, että olin kasvanut kokonaista kaksi milliä (se on paljon se kun ajattelee et olen viimeisenä kahtena kertana (=puoli vuotta) ollut sen 166,7cm!) joten nyt kun olen 166,9cm ni voin jo ihan reilusti pyöristää sen 167 sentiin heehee! tyksistä ehdin kouluun vasta kolmannelle tunnille jolloin meillä oli harria. koputin luokan oveen ja ensin pelästyin että olen väärässä luokassa kun oven tulikin avaamaan hannuartturi! no olin onneksi ihan oikeassa paikassa, harri vaan oli vaihteeksi poissa! luettiin koko tunti fysiikkaa. ennen kuin tulin kouluun, ekalla tunnilla, meidän luokalla oli matikkaa jossa saatiin valtakunnalliset takaisin. pyysin jessicaa ottamaan mun kokeen joka tuntui menneen huonosti. no kuitenkin jotenkin kuin ihmeen kaupalla olin saanut kokeesta 9- joka oli kuulemma ossin ryhmistä (a ja b) kaikkein paras. hihihihii ihme mutta olen kuitenkin tosi iloinen! noo koulussa oli viimeisellä tunnilla enkkua mutta meillä oli sillä tunnilla fysiikan koe joka tuntui aika hankalalta.

kotimatkalla sattui pikkuinen juttu kun tulin samaa matkaa jessican kanssa. jessica oli koulussa pyörällä ja oli tietysti aamulla laittanut pyöränsä lukkoon. no koulun jälkeen sitten selvisi ettei hänellä ollut avaimia mukana. jessica arpoi hetken tulisiko hakemaan pyörän myöhemmin vai raahaisiko sen suorana kotiin. no jessica tuli siihen tulokseen ettei jaksa enää kävellä koululle joten hän lähti raahaamaan pyörää. ensimmäiset reilu sata metriä meni helposti niin että toisella kädellä jessica ohjasi tankoa ja toisellä kädellä piti takapyörää ilmassa. no sitten alkoi tuo käymään vähän liian raskaaksi ja jessica päätti taluttaa pyörää normaalisti, takapyörän raahatessa maata. varoittelin vähän että takapyörä saattaa tuolla menolla puhjeta mutta "ei se haittaa, on mulla muitakin pyöriä"! no jessica raahsi sitten pyörää ja välillä myös minä. jossain vaiheessa tajuttiin tehdä niin että toinen ohjasi pyörää tangosta ja toinen piti takimmaista pyörää ilmassa. ihalasta päin tulleet lapset kattoivat hiukan epäillen, ihan kuin oltais pöllitty se pyörä! jessica sitten päätti että jättää pyörän meille oottamaan siksi aikaa kun käy kotoaan hakemassa avaimet. kuitenkin ihan vähän (postilaatikoiden kohdalla) ennen meidän kotia juuri kun meitä vastaan oli tullut pieni poika, kuului hiljainen pamahdus ja ääni jollainen kuuluu kun polkupyörän kumi tyhjenee. poika kääntyi katsomaan ja jatkoi matkaa mutta kääntyi vähän väliä tuijottamaan meitä kun naurettiin hetki siinä pyörän kohtaloa. jessica oli juuri vähän aikaisemmin vaihtanut mieltään ja päättänyt että viekin pyörän suoraan kotiin. no kumin puhjettua pyörä oli entistä raskaampi ja jessica päättikin jättää sen meidän pihalle siksi aikaa kun haki kotoa avaimet. jessica lähti kotiin ja tuli muutaman minuutin päästä takaisin hakemaan pyöränsä. en sitten tiedä taluttiko hän vai kenties polkiko kotiin mutta jooo.

vähän enne kahta nähtiin anskun kanssa kivellä ja mentiin seurakuntatalolle isoshaastatteluun. mulla oli haastattelu ensin ja jännitti vähän kun olin kuullut että siellä kysyttäisiin hankalia kysymyksiä. ensimmäisenä mia kehui mun viemää viime syksyn tarrakuvaa söpöksi. joo tosiaan. haastattelu ei ollut oikeastaan mikään kauhean paha, kyseltiin vaan mitkä asiat on mulle tärkeitä, millainen on hyvä isonen ja olenko sellainen, mitä jumala merkitsee minulle ja millainen kirja raamattu on mun mielestäni, sekä että olisinko valmis isoseksi ja mitä pelkään isosena toimimisessa ja että mitä olen koulutuksissa oppinut. toivottavasti haastattelu meni ihan hyvin tai niin ainakin uskoisin koska sain sentään kutsun isosten siunaamistilaisuuteen joten kyllä mustakin sitten isonen tulee. nyt pitäis vielä täyttää ja palauttaa nuo isoshakukaavakkeet ja sitten hankkia jostakin verokortti.

tänään käytiin myllyssä jossa käytiin hesellä ja ostin myös iiiihanan mekon josta tykkään tosi paljon, laitan sen varmaan maanantaina kouluun jos on kiva ilma niin näette sitten! ei tässä sitten oikeen muuta paitsi ihana laulu loppuun.
hello!

i've been alone with you inside my mind
and in my dreams i've kissed your lips a thousand times
i sometimes see you pass outside my door
hello, is it me you're looking for?

i can see it in your eyes
i can see it in your smile
you're all i've ever wanted, and my arms are open wide
cause you know just what to say
and you know just what to do
and i want to tell you so much, i love you

i long to see the sunlight in your hair
and tell you time and time again how much i care
sometimes i feel my heart will overflow
hello, i've just got to let you know

cause i wonder where you are
and i wonder what you do
are you somewhere feeling lonely, or is someone loving you
tell me how to win your heart
for i haven't got a clue
but let me start by saying, i love you