aamu alkoi aikaisin. nähtiin anskun kanssa kivellä jo viis yli puol 10. sitten mentiin kirkkoon jossa oli jumalanpalvelus jonka oli järjestänyt rpk-ryhmä 8. se kesti puoltoista tuntia siis aivan totaalisen liian kauan. sieltä mentiin sit nurkkaan jossa syötiin leipää ja teetä ja valmisteltiin hartaus loppuun. sitten pidettiin kaikki loput kolme hartautta, myös meidän ystävyys-aiheinen juttumme. meidän hartaus meni ihan hyvin, siihen asti kunnes tero rupes lukemaan rukousta joka oltiin yhdestä kirjasta valittu. se ei ollut ensinnäkään lukenut sitä rukousta läpi kertaakaan ja sekos sit tietysti sanoissa. ja lisäks tero luki koko tekstin läpi niin hitaasti kuin mahdollista evvvk-äänensävyllä. ruvettiin sitten anskun kanssa nauramaan, samoin kuin rupesivat myös tosi monet muut hartauden kuuntelijat. no, ei siinä mitään. kehuja saatiin että muuten oli tosi hyvä, mutta että sen nauramisen ois voinut jättää pois ja harjoitella tekstejä enemmän. eh.

hartauksien jälkeen syötiin vielä pullaa ja juotiin mehua ja sitten lähettiin kävelemään vaisaaren koululle. käytiin matkalla essolla ostamassa karkkia ja sipsiä ja limua. koululla oli toppahousu rock, jossa esiintyi gospelbändi tera (tää kuului siis pakollisena isoskoulutukseen). bändi oli mun mielestä ihan hyvä, soitti oikeastaan just sellaista musiikkia josta tykkään. en kyllä kutsuis tuota bändiä gospeliski, yhdessä laulussa laulettiin vissiin jumalasta ja yhdessä laulettiin hoosiannaa. tai ehkä en vain saanu sanoista tarpeeks selvää. eikä se yhtään huono ollut ettei kauheasti lauluissa jeesusteltu.

yks ärsyttävä piirre oli kyllä se että laulaja vaan seistä tönötti ja puhui ja lauloi, ei ottanu tavallaan millään lailla yleisöä mukaan esitykseen. ja se oli myös ärsyttävää kun basisti kävi vähän väliä juttelemassa muiden bändiläisten kanssa, se on vähän niinkuin yleisön aliarvioimista mun mielestäni, ja siis tosi tosi huono juttu. mut kaikenkaikkiaan, tai lähinnä musiikillisesti ajatellen, shöy oli ihan mukava.

toppiksen jälkeen tulin kotiin. viikonloppu on ollut ihan tajuttoman rankka tai vähintäänkin tyhmä. erityisesti rassaa aikaiset herätykset jotka ei todentottakaan kuulu viikonloppuun! kotona olen vaan lähinnä datannut ja otin myös uusia kuvia, mutta jotenkin taas mikään ei onnistunut. arg. laitoin kummiskin sen yhden galleriaan koska rupes se vanha oletuskuva niin paljon jo ärsyttämään.

noo ilta meni ihan mukavasti kunnes porukat rupes tappelemaan. ah se on niin mukava aina kuunnella niiden riitelyä. toivon jo että erois jo ettei tarvitsis kuunnella sitä ainaista huutoa, valitusta ja haukkumista. ja sitä miten ne purkaa sitten toisiinsa kohdistuvan vihansa muhun, hannaan ja veeraan. huoh. siinähän sitten olis oikeen kirsikka kakun päällä jos rupeisin tänne vuodattamaan vielä perheongelmanikin. hah. sehän tästä vielä puuttuis.

nyt en jaksa kirjoittaa enää mitään, oon vaan yksinkertaisesti niin väsynyt. fyysisesti mut myös henkisesti. oon niin pirun väsyny kaikkeen. onneks on sentään kivoja kavereita jotka on ihania ja rakkaita PUS MURUT <3

ps. olen hiukan pettynyt koska kukaan ei kommentoinut mitään mun ja anskun alastonkuvasta. kiitti vaan.


Neiti takkutukka, lumpeenkukka, kompuroiva raitasukka
Laulaa kolikoita hattuun
Laulaa kuninkaista, sotilaista, liisoista ja ihmemaista
Ja siitä kuinka sattuu

Ja sen kodissa jossakin ne soittivat jo poliisin,
Ja se yksi paskiainen katuu mutta anteeksi ei saa

Hei tie vie mut kaupunkeihin, kyliin, bensanhajuun, valoviidakkoon
Vie toiveista pois, sylistä syliin, kunnes en enää tiedä missä oon
Ja millä sotket päätä
Mä oon paperisen ohut ja mun sydän syväjäätä kasvattaa
Hei tie vie mut reunalle ja yli, kauas täältä sinne missä oon

Ujonlainen keijukainen, asioistaan vaitonainen
Kaukaa kyyneleensä kiertää
Yksinäinen, päältä jäinen, rakkaudessa kerjäläinen,
Kengät kuljettaa ja hiertää